Toen Timo Ket begin 2020 begon als stagiair bij Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten, had hij niet kunnen vermoeden hoe snel hij zich zou ontwikkelen binnen het Front Office team. Inmiddels is hij doorgegroeid tot een vaste kracht in de functie van Shiftleader Front Office. Timo vertelt over zijn reis binnen Kontakt der Kontinenten.
Timo begon bij Kontakt der Kontinenten als Front Office stagiair tijdens zijn studie Leidinggevende Travel & Hospitality. “De diversiteit van het werken in een hotel en het contact met gasten spraken me meteen aan”, vertelt hij. Als stagiair kreeg Timo de kans om zichzelf te bewijzen in een dynamische werkomgeving. “Het was een uitdaging om snel te schakelen tussen verschillende taken, van het in- en uitchecken van gasten tot het beantwoorden of oplossen van vragen en klachten, maar het was ook ontzettend leerzaam.”
Van stagiair naar medewerker
“Naast mijn driedaagse werkweek als stagiair kon ik al snel ook twee dagen per week komen werken.” Zijn inzet en enthousiasme bleven niet onopgemerkt, waardoor Timo na afloop van zijn stage een contract werd aangeboden als fulltime Front Office medewerker. “Ik hoefde niet lang na te denken toen ik de kans kreeg om te blijven. Het team voelt als familie en het werk past goed bij mij”, vertelt Timo.
Een van de aspecten die Timo leuk vindt aan het werk bij de Front Office, is de veelzijdigheid. “De Front Office is het middelpunt van het hotel. En ondanks dat we een aantal vaste taken hebben, is geen enkele dag hetzelfde. We ontvangen veel (internationale) gasten. Aan ons de taak om ze te verwelkomen en een “thuisgevoel” te geven. Dat doe ik door mijn persoonlijke benadering: ik maak graag een praatje. Daarnaast spreek ik meerdere talen en probeer ik gasten in hun eigen taal te groeten. Dat vind ik leuk om te doen en het wordt erg gewaardeerd.”