Creëer een werelds thuisgevoel,
voor elke gast.

Timo

- Shiftleader Front Office

Toen Timo Ket begin 2020 begon als stagiair bij Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten, had hij niet kunnen vermoeden hoe snel hij zich zou ontwikkelen binnen het Front Office team. Inmiddels is hij doorgegroeid tot een vaste kracht in de functie van Shiftleader Front Office. Timo vertelt over zijn reis binnen Kontakt der Kontinenten.  

Timo begon bij Kontakt der Kontinenten als Front Office stagiair tijdens zijn studie Leidinggevende Travel & Hospitality. “De diversiteit van het werken in een hotel en het contact met gasten spraken me meteen aan”, vertelt hij. Als stagiair kreeg Timo de kans om zichzelf te bewijzen in een dynamische werkomgeving. “Het was een uitdaging om snel te schakelen tussen verschillende taken, van het in- en uitchecken van gasten tot het beantwoorden of oplossen van vragen en klachten, maar het was ook ontzettend leerzaam.”

Van stagiair naar medewerker

“Naast mijn driedaagse werkweek als stagiair kon ik al snel ook twee dagen per week komen werken.” Zijn inzet en enthousiasme bleven niet onopgemerkt, waardoor Timo na afloop van zijn stage een contract werd aangeboden als fulltime Front Office medewerker. “Ik hoefde niet lang na te denken toen ik de kans kreeg om te blijven. Het team voelt als familie en het werk past goed bij mij”, vertelt Timo.

Een van de aspecten die Timo leuk vindt aan het werk bij de Front Office, is de veelzijdigheid. “De Front Office is het middelpunt van het hotel. En ondanks dat we een aantal vaste taken hebben, is geen enkele dag hetzelfde. We ontvangen veel (internationale) gasten. Aan ons de taak om ze te verwelkomen en een “thuisgevoel” te geven. Dat doe ik door mijn persoonlijke benadering: ik maak graag een praatje. Daarnaast spreek ik meerdere talen en probeer ik gasten in hun eigen taal te groeten. Dat vind ik leuk om te doen en het wordt erg gewaardeerd.”

Ambities én een nieuwe rol

Na een aantal jaar ervaring als Front Office Medewerker te hebben opgedaan, kreeg Timo behoefte aan meer uitdaging. Hij maakte dit bespreekbaar bij zijn leidinggevende, en zo werd de functie van Junior Shiftleader Front Office gecreëerd. In deze nieuwe rol kreeg hij meer verantwoordelijkheid en de kans om zich door te ontwikkelen tot zijn huidige functie als Shiftleader.

Als Shiftleader is Timo de rechterhand van de Front Office Senior en verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken bij de receptie. Hij zorgt ervoor dat alles soepel verloopt, dat gasten tevreden zijn en hij ondersteunt de Front Office Medewerkers. “Tijdens mijn shift ben ik het aanspreekpunt voor mijn collega’s. Daarnaast maak ik roosters, voer gesprekken met medewerkers en stagiaires en zie ik toe op de uitvoer en optimalisatie van procedures. Een uitdagende functie, maar ook iets waar ik ontzettend veel energie van krijg.”

Werken bij Hotel Kontakt der Kontinenten

Naast de doorgroeimogelijkheden die Timo zelf heeft gekregen, waardeert hij de vrijheid en de korte lijnen. In tegenstelling tot hotels die onderdeel zijn van een keten, waar procedures en richtlijnen vaak vanuit een hoofdkantoor komen, biedt Kontakt der Kontinenten als individueel hotel juist vrijheid en een persoonlijke benadering. “Er is veel ruimte om mee te denken, initiatief te nemen en in te spelen op behoeften van onze gasten” vertelt hij. “Het contact met de directie is laagdrempelig en er worden regelmatig events voor medewerkers georganiseerd. Denk bijvoorbeeld aan een kerstborrel, barbecue of een interactieve sessie in het thema van onze kernwaarden. Dat draagt bij aan de positieve werksfeer.”

Bijzondere ligging en gebouwen

Daarnaast is de ligging van het hotel een groot pluspunt. De historische gebouwen en de bostuin geven het hotel een unieke uitstraling. “De panden, een voormalig missiehuis en klooster, zijn bijzonder en voegen echt iets toe aan de beleving van onze gasten. Bij de receptie krijgen we vaak complimenten over de mooie verbinding tussen het oude gebouw en de moderne aanbouw van ons restaurant KonneKt.”

Die positieve ervaringen ziet hij ook terug in de reviews die gasten achterlaten. Velen noemen de gastvrijheid van de medewerkers. Timo: “Het is geweldig om te lezen dat gasten de positieve sfeer opmerken. Dat motiveert en maakt mijn werk zo ontzettend leuk.”

Heb jij ook interesse om te werken bij Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten?  Bekijk de vacatures Neem contact op

We zijn even niet bereikbaar…

Vanwege werkzaamheden zijn wij op dinsdag 2 mei tussen 10.30 en 12.30 uur telefonisch niet bereikbaar.

Na 12.30 uur kun je ons weer bereiken of stuur een mail naar info@kontaktderkontinenten.nl, dan komen wij er zo snel mogelijk bij je op terug.

Excuus voor het ongemak!