Algemene voorwaarden

Reserveringsstatus

Als je een aanvraag doet ontvang je van ons een offerte en plaatsen wij een optionele reservering. Optionele reserveringen blijven geldig tot de in de offerte genoemde datum. Als wij tijdens de optieperiode een tweede aanvraag krijgen, vragen wij je te besluiten of je de optie definitief wilt maken. Ben je tevreden over de kostenbegroting en ga je akkoord met onze reserverings- en betalingsvoorwaarden? Dan kun je jouw optionele reservering definitief maken door de offerte te ondertekenen of akkoord te geven per mail.

Prijzen

Alle prijzen zijn inclusief btw en onder voorbehoud van prijswijzigingen.

Voorschot- en betalingsvoorwaarden

Voor bijeenkomsten met een reserveringswaarde van meer dan € 2.500,- vragen wij je om 1 maand voor de aankomstdatum 50% van het totaalbedrag te betalen. De aanbetaling brengen we in mindering op de eindfactuur. Annuleer je je reservering? Dan verrekenen we de aanbetaling met de annuleringskosten.

De eindfactuur ontvang je na afloop van de bijeenkomst per mail. Hiervoor hanteren we een betalingstermijn van 14 dagen. Als we de betaling niet binnen 30 dagen hebben ontvangen wordt over het factuurbedrag de wettelijke rente, ex artikel 6:120 BW, in rekening gebracht. Alle kosten, zowel gerechtelijke, als buitengerechtelijke, zijn voor rekening van de debiteur. Deze kosten bedragen 15% van het factuurbedrag en tenminste € 30,-.

Bij annulering van de gehele of gedeeltelijke bijeenkomst is verschuldigd:

– tot 3 maanden voor aanvang: geen kosten

– tot 2 maanden voor aanvang: 15% van de totale reserveringswaarde

– tot 1 maand voor aanvang: 35% van de totale reserveringswaarde

– tot 2 weken voor aanvang: 60% van de totale reserveringswaarde

– tot 1 week voor aanvang: 85% van de totale reserveringswaarde

– minder dan 7 dagen voor aanvang: 100% van de totale reserveringswaarde

Wijzigingen van het aantal personen:

– Het definitief aantal gereserveerde personen vormt de basis voor de reservering en daarmee de totale reserveringswaarde

– Kosteloos verminderen van het gereserveerde aantal personen is slechts eenmalig mogelijk tot 14 dagen voor aanvang van de bijeenkomst. Dit kan tot een maximum van 10% van het definitief gereserveerde aantal personen.

– Als er meer dan 10% van het definitief aantal gereserveerde personen wordt geannuleerd gelden bovenstaande annuleringsvoorwaarden.

– Wijzigingen in het aantal personen kunnen invloed hebben op de gereserveerde zaalgrootte en de bijhorende benodigdheden.

Overige voorwaarden

Op alle overige voorwaarden zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) van toepassing. Deze kun je hier lezen: www.khn.nl/tools/uniforme voorwaardenhoreca-nederlands. De UVH zijn bindend voor iedereen die van onze diensten gebruik maakt. Op diensten van derden (door Kontakt der Kontinenten extern ingehuurde diensten zoals audiovisuele middelen, begeleide activiteiten en/of entertainment) kunnen afwijkende voorwaarden van toepassing zijn. Informeer naar de voorwaarden.

Annuleringsfonds

We begrijpen dat je liever geen annuleringskosten betaalt. Daarom bieden we de mogelijkheid om gebruik te maken van ons annuleringsfonds. De fondsbijdrage is 6% van het totaalbedrag van je reservering plus € 10,- administratiekosten. Wil je meer weten? Dan sturen we je de voorwaarden van het annuleringsfonds graag toe. Je kunt ons tot uiterlijk drie maanden voor de aankomstdatum laten weten of je er gebruik van wilt maken.

Aansprakelijkheid

We hopen het niet, maar als er tijdens jouw bijeenkomst door jouw organisatie of deelnemers schade toegebracht wordt aan de gebouwen of inventaris van Kontakt der Kontinenten, dan vragen we jou om deze kosten aan ons te vergoeden. Voor schade aan of diefstal van de goederen of vervoersmiddel(en) van jouw organisatie of de deelnemers van jouw bijeenkomst zijn wij niet aansprakelijk.

We zijn even niet bereikbaar…

Vanwege werkzaamheden zijn wij op dinsdag 2 mei tussen 10.30 en 12.30 uur telefonisch niet bereikbaar.

Na 12.30 uur kun je ons weer bereiken of stuur een mail naar info@kontaktderkontinenten.nl, dan komen wij er zo snel mogelijk bij je op terug.

Excuus voor het ongemak!